به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه «گلوبال فایرپاور»،فهرست قدرتمندترین ارتش‌های جهان در سال ۲۰۱۸ تهیه شده است.

خبر جدید-ارتش ایران-جایگاه جدید ارتش ایران-توان نظامی ایران-ایران در بین ۱۳ قدرت-قدرت ایران در منطقه

در این رتبه‌بندی موقعیت ۶ قدرت اول جهان (آمریکا، روسیه، چین، هند، فرانسه و بریتانیا) نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده است. اما موقعیت ایران به لحاظ نظامی ارتقا یافته و در رده‌بندی با ۸ پله صعود از جایگاه بیست و یکم به رتبه سیزدهم رسیده است. رتبه‌بندی کشورها در این موسسه فقط براساس تعداد کل تسلیحات انجام نمی‌شود، بلکه مولفه‌های ژئوپلیتیک و دیپلماتیک، ثبات مالی و توانایی فراخوانی متحدان قدرتمند نیز در نظر گرفته می‌شود.

وضعیت در انتهای لیست جالب‌تر می‌شود. هر دو کره به بالای لیست آمدند اما باید دید آیا خلع‌سلاح هسته‌ای هم می‌تواند بر رتبه‌بندی این دو کشور در سال آینده ۲۰۱۹ هم تاثیر بگذارد یا خیر. مساله دیگر جایگاه ارتش ایران است. رتبه‌بندی جدید ایران در این فهرست نشان می‌دهد که ایران با ۸ پله صعود از جایگاه بیست و یکم به رتبه سیزدهم ارتقا یافته است.

As mais poderosas forças militares, 2018

۱٫ United States
۲٫ Russia
۳٫ China
۴٫ India
۵٫ France
۶٫ United Kingdom
۷٫ South Korea
۸٫ Japan
۹٫ Turkey
۱۰٫ Germany
۱۱٫ Italy
۱۲٫ Egypt
۱۳٫ Iran
۱۴٫ Brazil
۱۵٫ Indonesia

(via: Global Firepower)

Lista Ampliada: https://t.co/fapf9lX4SJ

— Almanaque Militar (@AlmanaqueMilit1) 18 февраля ۲۰۱۹ г.

وبگاه نامبرده به هر کشور یک «نمره شاخص قدرت» می‌دهد که هر چه کمتر باشد بهتر است. این نمره با در نظر گرفتن بیش از ۵۰ عنصر قدرت نظامی از جمله نفرات در دسترس و تنوع تسلیحات تعیین می‌شود. در کنار «نمره شاخص قدرت»، وضعیت هر کشور، بودجه دفاعی، تعداد نیروهای نظامی، تعداد هواپیماها و تانک‌ها، زیردریایی‌ها و غیره گنجانده می شود.خبر جدید-ارتش ایران-جایگاه جدید ارتش ایران-توان نظامی ایران-ایران در بین ۱۳ قدرت-قدرت ایران در منطقه.