بر روی کفشور های خطی ورقه های استیلی قرار گرفته می شود . که دارای شیار هایی برای خروج آب می باشند.اطلاعات در مورد کفشور استیل-ورقه های استیل کفشور-کفشور خطی استیل-کفشور سرامیک خور .
حال شاید برای شما سوالاتی راجه به این نوع از ورقه های استیل پیش بیاید که ما به چند نمونه مهم آنها می پردازیم :

اطلاعات در مورد کفشور استیل-ورقه های استیل کفشور-کفشور خطی استیل-کفشور سرامیک خور

ورقه های استیل روی کفشور خطی (گریتینگ) چطور زنگ نمیزنند :

ورقه های استیلی که در بازار موجود می باشند ضخامتی بین ۰٫۳ تا ۸ میل دارند که معمولا نوع آلیاژ استفاده شده در آن ها معمولا اهن و کروم با درصد خلوص متفاوت می باشد .  کروم در مجاورت هوا با اکسیژن ترکیب شده و یک لایه نامرئی اکسید کروم روی سطح ورق استیل تشکیل می شود. این لایه از زنگ زدگی فلز جلوگیری می کند. عناصری مانند Nb ، Al ، Si ، Ti ، Cu و … نیز جهت بهبود خاصیتهای استیل به آن اضافه می شود. کربن نیز یکی از عناصر تعیین کننده در ساختار استیل است. درصد کربن معمولاً بین ۰٫۳ تا ۱ درصد متغیر است. تفاوت انواع ورق استیل ۳۰۴ ، ۳۱۶ و … نیز توسط همین عناصر تعیین می گردد. انواع ورق استیل از نظر نگیر بودن توسط آهنربا نیز وجود دارند که استیلهای سری ۳۰۰ جذب آهنربا نمی شوند .برای ساختن همین کفشور های خطی و ورقه های استیل روی انها که گریتینگ نیز به آنها گفته می شود از همین ورقه ها استفاده می شود که معمولا هم از استیل نوع ۳۰۴ یا ۳۱۶ استفاده می شود و ناگفته نمامند که استیل ۳۰۴ به دلیل صرفه اقتصادی طرفدار بیشتری نسبت به ۳۱۶ دارد .

اطلاعات در مورد کفشور استیل-ورقه های استیل کفشور-کفشور خطی استیل-کفشور سرامیک خور

ورقه های استیل (گریتینگ) در مقابل اسید ها چگونه مقاومت از خود نشان می دهند :

اسید ها بر دو نوع هستند
اسید های کاهنده : هیدروکلریک اسید ، اسید سولفوریک رقیق  .
اسید های اکساینده : اسید نیتریک و اسید سولفوریک .
این نوع اسید ها ممکن است با گریتینگ در تماس باشند بستگی به مکان مورد استفاده کفشور ها .
چگونه مقاومت ورقه استیل را افزایش دهیم در مقابل این نوع اسید ها :
۱-  افزایش درصد کروم و مولیبدن در آلیاژ استیل باعث افزایش مقاومت به اسیدهای کاهنده می‌شود.
۲-  افزایش درصد کروم و سیلیکون مقاومت بیشتری به اسیدهای اکساینده می‌دهد .

اطلاعات در مورد کفشور استیل-ورقه های استیل کفشور-کفشور خطی استیل-کفشور سرامیک خور

 بیشترین ماده ای که معمولاً در صنعت کاربرد دارد اسید سولفوریک است. استیل ۳۱۶ از مقاومت بالاتری در برابر این نوع اسید نسبت به استیل ۳۰۴ برخوردار است. از اینرو در محیطی که اسید سولفوریک با گریتینگ استیل تماس داشته باشد، از گریتینگهای ۳۱۶ به جای ۳۰۴ استفاده می کنیم. لازم به ذکر است هر چه حرارت بالاتر رود، مقاومت استیل نسبت به انواع اسیدها کاهش می یابد و روند خوردگی سریعتر اتفاق می افتد. در مورد مقاومت انواع گریتینگ استیل در برابر بازها مثل آمونیم هیدروکسید، باید گفت که این مواد روی استیل هیچ گونه تاثیر خورندگی ندارند. حال اگر قدرت بازی را افزایش دهیم با غلظت بالا و دمای بالا می تواند در ورقه های استیل موجب ترک خوردگی شود .

اطلاعات در مورد کفشور استیل-ورقه های استیل کفشور-کفشور خطی استیل-کفشور سرامیک خور

مطلب اختصاصی فروشگاه دیجی ساختمان